لاغری و تناسب اندام با چای سبز

چای سبز همچون چای سیاه و الانگ از گیاه چای استخراج و از قرار دادن برگ های تازه چیده شده در معرض بخار ملایم تولید می گردد و چون تخمیر نمی شود تقریبا تمامی اجزای آن دست نخورده باقی می ماند.
فواید چای سبز:
چای سبز بواسطه ترکیبات معجزه آسایش را از یک سو با کاهش فشارخون، LDL و تری گلیسیرید و از سویی دیگر با افزایش HDL موجب سلامت سیستم قلبی و عروقی شده و از حملات قلبی پیشگیری می کند، قند خون را کاهش می دهد و به عنوان پیشگیری کننده بسیاری از سرطان ها همچون سرطان کولون، ریه، پوست، پروستات، سینه و … مطرح شده است. سیستم ایمنی را تقویت کرده و بدن را در مقابل بیماریهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان، اسهال و استفراغ در تابستان و حساسیت های پاییز و بهار مقاوم می کند.
چگونه چای سبز موجب کاهش وزن می شود؟
امروزه چای سبز بعنوان یک کاهنده وزن موثر مطرح شده است. چای سبز بواسطه ترکیبات بی نظیرش از یک سو ترشح هورمون لپتن-هورمون چاقی-را کاهش می دهد و از سویی دیگر موجب افزایش متابولیسم خصوصا چربی ها می شود و بدین ترتیبهورمون لپتن-گرمازایی- را تا ۷۷ درصد افزایش می دهد. این بدین معناست که فرد با دریافت چای سبز چنانچه بدون قند یا شکر مصرف شود- نه تنها هیچ کالریی دریافت نمی کند بلکه مقدار قابل توجهی انرژی از دست می دهد. از این رو چای سبز نوشیدنی با کالری منفی تلقی می شود.
چنانچه مصرف چای سبز با انجام تمرینات ورزشی خصوصا تمرینات مقاومتی همراه شود می تواند ترکیب بدن را تغییر داده و موجب افزایش قدرت عضلانی گردد به همین دلیل به عنوان چربی سوز طرفداران بسیاری خصوصا در بین بدنسازان دارد.
چای سبز اشتها را کم می کند تا جایی که ادعا می شود نوشیدن ۲تا ۴ فنجان حس گرسنگی را کاهش میدهد. لازم به ذکر است که یک رژیم غذایی متعادل و تمرینات ورزشی مرتب اثرات کاهندگی وزن چای سبز را تکمیل می کنند.

ارسال دیدگاه