بهترین مواد غذایی برای عضله سازی

در این مطلب میخواهیم مواد غذایی برای عضله سازی را معرفی کنیم. بهترین راه برای عضله سازی بدن خود خوردن مواد غذایی طبیعی است. تا علاوه بر سالم نگه داشتن بدن خود به خوش فرم شدن و عضله سازی آن کمک کنیم.

اسفناج
اسفناج سبزی عضله ساز و منبع خوبی از “گلوتامین” است. گلوتامین در رشد عضلات نقش یسزایی دارد و باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود. شما می توانید در رژیم غذایی خود مصرف این سبزی مغذی را قرار دهید.
سیب
“پلی فنول” موجود در سیب باعث افزایش چربی سوزی شده و این دلیل خوبی است که از این میوه به عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات قبل از تمرین ورزشی استفاده کنید. سیب به افزایش قدرت و رفع خستگی عضلات کمک کرده و به شما اجازه می دهد تا زمان طولانی تری برای تمرین سخت تر داشته باشید.
پرتقال
حالا که در فصل این میوه زمستانی هستیم، پیشنهاد می کنیم حتما پرتقال مصرف کنید. پرتقال به افزایش رشد قدرت و استقامت عضلات کمک می کند، به خصوص اگر قبل از تمرین ورزشی مصرف شود.
طالبی
این میوه کربوهیدرات خوبی دارد و می توان به عنوان اولین ماده ی غذایی در صبح، بعد از خواب شبانه و گرسنگی از آن استفاده کرد. طالبی یکی از میوه هایی است که بعد از تمرین ورزشی خستگی را شما زود از بین می برد. مصرف طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی باعث عضله سازی می شود.
جوانه گندم
این ماده غذایی سرشار زینک، آهن، سلنیوم، گتاسیم، ویتامین B، پروتئین، فیبر و اسید آمینه هاست. این ترکیبات باعث شده جوانه گندم یک منبع عالی از کربوهیدرات دیز هضم و پروتئین با کیفیت باشد که غذای کاملی برای قبل از تمرین است.
چغندر
چغندر منبع خوبی از بتائین است که باعث تقویت کبد، ترمیم مفاصل و افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود. این ماده ی غذایی همچنین باعث افزایش انرژی می شود و ضد خستگی است.

ارسال دیدگاه