۵ ماده غذایی برای داشتن موی سالم

مو علاوه بر مراقبت خارجی(شامپو، نرم کننده و …) به تغذیه داخلی مو نیز نیازمند است. مواد معدنی چون آهن، کلسیم، پتاسیم، سلسنیوم، منیزیوم نقش مهمی در سلامت و درخشش یک موی سالم را برعهده دارند. از طرفی نقش پروتئین را هم در رشد مو نباید نادیده گرفت.
کمبود پروتئین می تواند موجب باریکی، شکنندگی، کم رنگی و در نهایت ریزش مو گردد. اجازه دهید به روی مواد مورد نیاز و ضروری مو، نگاهی اجمالی بیاندازیم:
غلات کامل:
در سالهای اخیر مصرف غلات کامل، تقریبا برای عموم جاافتاده است. غلات کامل دارای مواد بسیار حیاتی و مفید نسبت به نوع فرآوری شده آنها، هستند. در غلات یا آردهای بدون سبوس، بخشی از مواد غذایی که خیلی هم مفید است دور ریخته می شود. کمبود آن مواد در دراز مدت اثرات سویی در بدن می گذارد.
فیبری که روی غلات وجود دارد حاوی آنتی اکسیدان است و از بروز سرطان های دستگاه گوارش و بسیاری از بیماریها جلوگیری می کند و غذایی مفید برای مو است.
ویتامین “ث” :
این ویتامین سرشار از کلاژن است.(پروتئینی که به طور مستقیم از فولیکول مو، رگ های خونی و سلال ها مراقبت می کند.) میوه هایی چون پرتقال، نارنگی، آناناس، توت فرنگی،…و سبزیهای برگ سبز منبع خوب ویتامین “ث” هستند.( البته سبزیهای برگ سبز علاوه بر ویتامین”ث” و سایر املاح، آهن فراوانی نیز دارند.)
برنج قهوه ای:
برنج قهوه ای حاوی پروتئین و فیبر فراوان است. این ماده موجب شفافیت فوق العاده موها شده و در ضمن شما را تا زمان طولانی سیر نگه میدارد.
حبوبات:
حبوبات منبع خوبی برای دریافت پروتئین هستند. نصف فنجان عدس تقریبا ۶گرم پروتئین دارد. عدس و لپه سرشار از منیزیوم و پتاسیم هستند ولی این دلیل نمی شود که پروتئین و مواد نامبرده را تنها از طریق حبوبات کسب کرد زیرا مصرف سایر مواد نیز ضروری است.
کلسیم:
کلسیم ماده معدنی ضروری دیگر برای مو و استخوانهاست. لبنیات و غلات منبع غنی کلسیم هستند. این ماده برای درخشش مو و استحکام استخوانها بسیار واجب است.

ارسال دیدگاه